fbpx
was successfully added to your cart.

Ravnovesje

Zdrava prehrana – korak do boljšega počutja in več energije?

Zdrava prehrana in osnove

 

Zdrava prehrana je zagotovo ena najbolj popularnejših tem. O njej smo v preteklosti najpogosteje brali v povezavi z dietami in spomladanskimi pripravami na poletje v kopalkah. Vse pogosteje pa se govori o pozitivnih vplivih ustrezne prehrane na vsakodnevno počutje. Kdor si vzame vsaj toliko časa, da prisluhne lastnemu telesu in njegovim potrebam, je zagotovo že opazil, kaj je zanj najboljše. Nekatere jedi nam ustrezajo, spet druge malo manj ali sploh ne.  A smo zdrava prehana ni ključ do dobrega počutja in več energije skozi dan. Prisluhnite svojemu telesu!  Poleg tega pijte veliko vode in živila razdelite na najmanj 3 obroke na dan.

Zdrava prehrana - Vita Vera - Slovenske kompresijske nogavice, kompresija, nogavice, športne nogavice, zdrava hrana, dieta, hujšanje, zdravo življenje, šport, tek, kolesarjanje, aktivni, pohodništvo

Kaj je zdrava prehrana?

 

Uravnotežena in zdrava prehrana naj bi imela vsem dobro znano strukturo piramide živil: največji delež, približno 40% naj na vašem jedilniku predstavljajo žita in žitni izdelki. Uživajte živila, ki vašemu organizmu najbolj ustrezajo. Nikakor ne vztrajati ali kaj šele pretiravati z živili, ob uživanju katerih se ne počutite najbolje. Znaki, da vam določena hrana ne ugaja, so lahko med drugim nenadna utrujenost, zaspanost, občutek napihnjenosti, slabost ali negativne spremembe v prebavi.

Naslednjih 35% dnevnega vnosa hranil naj bi predstavljala sadje in zelenjava. Slednje naj bo na jedilniku veliko, saj je bogata tako z vitamini kot z vlakninami in izboljša vašo prebavo ter telesu nudi dodaten vir tekočine.

Malo manj, približno 20% živil, naj bo beljakovin, kamor sodijo mlečni izdelki, meso, ribe in jajca. Mesa načeloma ni potrebno uživati več kot nekajkrat na teden, sploh rdečemu mesu pa se lahko kakšen teden raje izognete. V primeru, da ste redno fizično aktivni in se veliko ukvarjate s športom, se pozanimajte, kako vnos beljakovin prilagoditi potrebam telesa. Tkiva jih namreč po vadbi nujno potrebujejo za regeneracijo in krepitev.

Najmanj naj bo v vaši prehrani sladkorjev in maščob. To nikakor ne pomeni, da se odpovejte vsem maščobam, saj so tudi te nujen del naše prehrane, pazite pa, da v telo vnašate zdrave maščobe. Sem sodi tudi omega 3. Sladkor je po drugi strani za delovanje telesa popolnoma nepotreben, zato se mu je najbolje v čim večji meri izogniti.

Pomembna je vztrajnost

 

Spremembe se nikoli ne zgodijo kar čez noč, zato se je pri spreminjanju prehranjevalnih navad na začetku vedno potrebno malenkost potruditi in prisiliti v spoštovanje zastavljenih ciljev. V veliko pomoč je, če ste pri tem pozorni na občutne spremembe v počutju. Konkretni rezultati vas lahko iz dneva v dan dodatno motivirajo. Kmalu boste opazili, da vam o tem, kaj izbrati za pod zob, sploh ne bo več potrebno razmišljati. Ob ustaljeni zdravi navadi pa si vam tudi ne bo potrebno delati skrbi, če se kdaj pregrešite s priljubljeno sladico. Ste videli? Tudi zdrava prehrana je lahko dobra in raznovrstna!

Leave a Reply